pondělí 6. ledna 2014

LETECKÉ PALUBNÍ PŘÍSTROJE

Má-li být každý let kvalitní a má-li při něm letadlo dosáhnout stoprocentních vlastností, musí být vybaveno leteckými přístroji. Každý z těchto přístrojů musí vyhovovat určitým požadavkům, jako jsou:

   Malá hmotnost a malé rozměry
   Dostatečná přesnost údajů
   Necitlivost a odolnost vůči zrychlení a otřesům
   Necitlivost k povětrnostním vlivům (změny teploty, vlhkosti, apod.)
   Správné tlumení systému přístroje (ručička se nesmí chvět)
   Snadné čtení údajů přístroje za světla i za tmy
   Snadná montáž i demontáž přístroje letadla
   Necitlivost na magnetická či elektromagnetická pole
   Snadné ošetřování a údržba
   Přiměřeně dlouhá životnost přístroje
   Ukazovat ve všech polohách letadla

Tyto požadavky jsou ovšem všeobecné. Je zřejmé, že pro činnost kompasu nebude platit necitlivost na magnetické pole, pro teploměry necitlivost na změnu teploty, atd.

Rozdělení:

   Přístroje pro kontrola letu -letové (např. variometr)
                                            -navigační (např. kompas)

   Přístroje pro kontrola letadla -kontrola motoru (např. palivoměr)
                                                       -kontrola draku (např. polohoznak)
________________________________________________________________________

Zdroje:
-učebnice sportovního letce 
-učebnice pilota
-planes.cz
-vlastní zápisky 
-wikipedia.org
-teoretická příprava pilotů mzk-zk
-učební texty pro piloty ULL

Žádné komentáře:

Okomentovat