pondělí 10. března 2014

KAREL STUDNIČKA

Tento článek nebo spíše rozhovor bude představení Karla Studničky, mého souseda, kterého jsem požádala o zodpovědění pár otázek. Jak uvidíte, o letectví se velmi zajímá.


1. Jak si se dostal k létání (např. v kolika letech, za jakých okolností, ...)
 K létání jsem se dostal ve 14 letech. V aeroklubu Točná jsem si podal přihlášku do základního výcviku na bezmotorové létání, k tomuto kroku mě přivedla modelářská činnost s letadly ovládané vysílačkou (RC).  

2. Jaké byly tvé začátky?
Mé začátky létání probíhaly právě v aeroklubu Točná, kde jsem úspěšně absolvoval základní výcvik na Blaníku L-13 před nástupem na zák. vojenskou službu. V té době 2 roky za císaře Husáka jsem odlétal nějaké úlohy pokračovacího výcviku. Nástupem na vojnu se mé létání přerušilo i když ne tak docela, protože jsem narukoval k letectvu, kde mou činností bylo balit padáky do stíhaček. Jak katapultážní, tak brzdící. Během služby jsem prodělal para výcvik s 30 seskoky - 3 do vody a 3 v noci. Během vojny zůstal bratr v zahraničí (emigroval), tak bylo s létáním konec. K létání jsem se vrátil: 1. do demokratické společnosti, 2. po zabezpečení rodiny.



3. Jak dlouho létáš?
Létám tedy od 14 do 19 let, následuje přestávka a teď od 35 do 49 = 19 let.

4. Na čem létáš?
Létám motorové rogalo a letadla ULL (ultralait) - 4 typy.

5. Jak ses dostal k vyučení lidí nebo jak tě to napadlo? / Na čem všem vyučuješ?
K otevření ULL školy mě vedl jediný fakt, spojit příjemné s užitečným, vyučuji na 4 typech  ULL.

6. Jak začít s výcvikem? Kam jít?
Jak začít z výcvikem? Toť otázka, létání je srdeční záležitost, není to na vychloubání před ostatníma, že létám. Zkrátka musím k tomu mít vztah. Kam jít do školy? Několik základních kriterií: 1.cena 2. dostupnost školy 3. přístup instruktora. Čímž chci říci, že body 1 až 3 si můžete libovolně prohazovat.

7. A jak takový kurz probíhá?

Kurz probíhá dle osnovy vydaném asociací LAA ČR. 


8. Létání asi není vůbec levný koníček, je to tak?
Ano, je to tak létání není levný koníček, ale je to věcí priority. A co je levný koníček?  Např. dvakrát měsíčně hory v Čr, doprava, ubytování, sky pas, jídlo 1 osoba. Nechám na vás.

9. Na jakém letišti létáš?/ Oblíbené letiště?
Létám na letišti Hořovice. Oblíbené letiště vyloženě nemám, spíše mám neoblíbené letiště (stav plochy) a lidské vztahy.

10. Máš nějaký zajímavý zážitek z létání?
Zážitky z dlouhých přeletů, aeroturismus, přespání pod křídlem na karimatce.atd.

11. A co tě baví na tomto sportu úplně nejvíce?
Volnost, dobrodružství, svoboda.

12. Jaký byl tvůj nejhorší zážitek při létání? 
Těch zážitků bylo více. Ztráta orientace, nedoletěná trať vlivem počasí, nouzové přistání do terénu. To vše může nastat, čím déle tento sport provozujete také nastanou. Ale pokud létáte s pokorou a zdravím rozumem dá se to zvládnout.

Za rozhovor i fotky moc děkuji a uvádím internetové stránky, na které se můžete podívat: http://www.ull-studnicka.cz/.

Žádné komentáře:

Okomentovat